از آنجایی که کاربران بیشتری اکنون برای گوش دادن به موسیقی به خدمات استریم تکیه کردهاند، تعداد مشترکان در در سه ماهه دوم 2022 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته بیش از 26 درصد رشد داشته است. در میان سایرین، Spotify بر بازار تسلط یافت و موقعیت خود را در رتبه اول حفظ کرد. سرویس پخش موسیقی اپل، Apple Music، در رتبه دوم قرار گرفت و البته که سهم بازار آن ممکن است برای بسیاری شگفتانگیز باشد
اسپاتیفای بر بازار پخش موسیقی تسلط دارد
بر اساس گزارش اخیر تحقیقات بازار توسط MIDiA، اسپاتیفای 31 درصد از سهم بازار در صنعت پخش موسیقی را در اختیار دارد. در مورد سرسخت ترین رقیب خود، Apple Music، بلافاصله پس از آن قرار گرفت و با تنها 15 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. با این حال، برخی از جزئیات اساسی در گزارش وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.
اگرچه اسپاتیفای توانست جایگاه برتر خود را با 31 درصد از سهم بازار حفظ کند، اما کمتر از سهم بازار شرکت در سه ماهه دوم 2021 است زیرا در آن زمان 33 درصد سهم داشت. با این حال، در این سه ماهه، غول استریم سوئدی 2 درصد از سهم بازار را در سال قبل از دست داد. علاوه بر این، از نظر نرخ رشد، اسپاتیفای از آمازون موزیک بهتر بود زیرا آمازون شاهد رشد شگفتانگیز 25 درصدی در مقایسه با نرخ رشد 20 درصدی قبلی بود.
با این وجود، اسپاتیفای برای مدت طولانی در صدر قرار دارد و طبق این گزارش، علیرغم کاهش سهم بازار، سایر شرکتها به هیچ وجه به پیشی گرفتن از آن در آینده نزدیک نزدیک نیستند. این شرکت چندین ویژگی جدید را برای بهبود سرویس پخش خود و کمک به کاربران برای کشف موسیقی جدید معرفی کرده است. انتظار میرود اسپاتیفای پلتفرم خود را بیشتر بهبود دهد تا در ماه های آینده کاربران بیشتری را جذب کند. با این حال، یک ویژگی وجود دارد که به نظر میرسد آن Spotify HiFi باشد که پشتیبانی صوتی بدون افت را برای این پلتفرم به ارمغان میآورد.
از سوی دیگر، Apple Music با جذب کاربران بیشتر به تدریج در حال صعود به رتبه اول لیست است. کمپانی اپل در اوایل سال گذشته بدون هیچ هزینه اضافی برای مشترکین، پشتیبانی از صدای فضایی و صدای بدون افت کیفیت با وضوح بالا را برای Apple Music معرفی کرد. اخیراً، این شرکت همچنین یک طرح کمهزینه برای پلتفرم پخش موسیقی خود ارائه کرده است. برای پخش موسیقی فقط به سیری متکی است. با این ویژگیها و لیست های پخش شخصی سازی شده، اپل قصد دارد کاربران بیشتری را به سمت سرویس استریم خود جذب کند.
سایر خدمات پخش موسیقی قابل توجه شامل YouTube Music است که تنها پلتفرم پخش موسیقی بود که در طول سه ماهه شاهد افزایش سهم بازار جهانی خود بود. این گزارش بیان میکند که از آنجایی که پلتفرم استریم گوگل بیشتر با جمعیت نسل جوان سرو کار دارد، این شرکت در مقایسه با رقبای خود توانسته کاربران بیشتری را در بازار جهانی جذب کند. YouTube Music در پایان سه ماهه دوم 2022 8 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.
جدای از اینها، سایر سرویس های پخش موسیقی مانند Tencent Music Entertainment (13 درصد) و NetEase Cloud Music (6 درصد) بیشترین نرخ رشد را در طول سال 2021 داشتهاند و 35.7 میلیون مشترک جدید اضافه کردهاند. در مجموع، خدمات موسیقی 18 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. که رقم قابل توجهی میباشد.